LED luči ter psihologija barve in svetlobe

»Svetloba razkriva lepoto zunanjega sveta, vendar je najlepša od vseh stvari. Daje lepoto, razkriva lepoto in je sama najlepša. To je analizator, pripovedovalec resnice in razkrivalec, saj prikazuje stvari takšne, kakršne so. ”

(Edwin D. Babbitt, Osnove svetlobe in barve)

Medtem ko načrti oblikovanja notranjosti dajejo veliko pozornosti stenskim barvam in barvam tal, svetila grajo ključno vlogo, pa so prepogosto spregledana. Barva in razsvetljava vplivata na naše psihološko delovanje in dobro počutje na vsakodnevni osnovi, razumevanje teh vplivov pa je pomembno pri ustvarjanju bivalnih prostorov, torej prostorov, kjer imamo ljudje občutek doma.

Ravno za t način oblikovalci že vrsto let uporabljajo napredno znanje o barvah, prilagodljivost LED osvetlitve pa jim zdaj omogoča, da to storijo tudi s svetlobo. Oglejmo si podrobneje LED žarnice v povezavi s psihologijo svetlobe in barve.

Lepota barv je z nami že od začetka civilizacije, z različnimi barvami, ki simbolizirajo in izražajo različna razpoloženja v starih umetniških delih, ki segajo od Grčije do Tibeta. Barvna teorija je lahko nekoliko subjektivna, saj nekatere barve izzovejo različne reakcije pri posameznikih na podlagi osebnih preferenc in kulturnih okolij. To je resnično zanimivo znanstveno področje in veliko razmišljanj je preučevalo psihološke učinke barve.

Eden od načinov za primerjavo barv v vidnem spektru je, da jih razdelimo v tople in hladne kategorije. Tople barve so rdeča, oranžna in rumena – pomislite na sončenje na plaži, ali javorjeve liste raztreseni po dvorišču v začetku jeseni. Te barve na splošno izražajo strast, pozitivno energijo, navdušenje in srečo.

V nasprotju s tem pa hladne barve vključujejo zeleno, modro in vijolično barvo – pomislite na samoten sprehod na noč polne lune ali globino morja pod ribiško ladjo. Te barve predstavljajo občutek sprostitve, globine in profesionalnosti.

Glede na to, kaj razumemo o tem, kako barva vpliva na naše duševno stanje, je enostavno videti njen pomen v notranjem oblikovanju. Zdaj lahko na primer uporabimo različne barve LED osvetlitve za oblikovanje določenega “občutka” v vsakem okolju.

V tem članku bomo raziskali vsako barvo v smislu, kako vpliva na človeško psihološko izkušnjo.

Rdeča (topla):

Rdeča je barva ognja in krvi. Je spodbudna barva in jo oblikovalci uporabljajo za povečanje čutov. Rdeča barva izstopa, nikoli ni dolgočasna in lahko celo poveča presnovo. Vendar bodite previdni – rdeča je povezana tudi z jezo in je lahko obremenjujoča ali razdražljiva za tiste, ki so zelo temperamentni.

Rdeča prav tako laska koži, zato, če želite ustvariti »seksi« LED osvetlitev, je rdeča barva dobra izbira.

Roza (topla):

Roza osvetlitev je igriva, ženstvena in topla. Barva dobro deluje kot poudarek tako, da prostoru doda svežino, energijo in glamur. Bodite previdni z roza, saj lahko njena ekscentrična narava odvrne nekatere ljudi, če jo uporabljamo pretirano.

Oranžna (topla)

Prijazna in dostopna, oranžna je barva sreče in inovativnosti. Nekateri odtenki barve so povezani s spreminjanjem letnih časov in zemlje; z uporabo oranžne LED-osvetlitve nakazujemo pozornost in ustvarjamo energijo, ne da bi se zbudili občutki, povezani z rdečo barvo. To je dobra izbira za stanovanjske prostore, kjer želite, da se gostje počutijo dobrodošle.

Rumena (topla):

Optimistična in vzvišena, rumena aktivira spomin in stimulira živčni sistem. Rumena, še posebej svetlejši odtenki, je povezana tudi s srečo in soncem. Namestitev rumene LED osvetlitve bo spodbujala enotnost in komunikacijo ter spodbujala ustvarjalnost, zaradi česar bo barva dobra izbira za komercialne pisarne.

Zelena (hladna):

Zelena, nevtralna barva, je povezana z naravo in ima pomirjujoč učinek na čute. Prav tako lahko predstavlja rast in nove začetke. Zelena ima uravnotežujoč učinek in je zelo stabilna barva. Uporabite zeleno v komercialnem poslovnem okolju, da izrazite občutke bogastva, stabilnosti in obnove.

Modra (hladna):

Modra predstavlja mirnost, svežino, moč in odgovornost. Barva je povezana tudi z mirom in ima v mnogih kulturah tudi duhovni in verski pomen. Pomen modre barve se dramatično spreminja glede na odtenek. Svetlo modro je sproščujoča, svetlo modro pa je osvežilna barva. S svetlejšimi odtenki modre barve lahko soba postane bolj prostorna. Sproščujoča narava barve dobro deluje v domu, na primer v kopalnicah ali spalnicah.

Vijolična (hladna):

Vijolična barva vzbuja ustvarjalnost in bo dodala ekscentrični občutek. Je muhasta, duhovna in očarljiva; zlasti temni vijolični odtenki dajejo občutek bogastva in razkošja, medtem ko so svetlo vijolični odtenki povezani s pomladjo in romantiko.

Uporaba vijolične barve je umetniška izbira in daje vsakemu prostoru skrivnosten občutek.

Bela (nevtralna):

Bela je barva nedolžnosti, čistosti in čistosti. Zaradi svoje jasnosti, nevtralnosti in podobnosti s sončno svetlobo je bela svetloba daleč najpogostejša izbira razsvetljave za notranji prostor. Nekateri ljudje mislijo, da je bela dolgočasna, vendar bo vsakdo, ki pozna razsvetljavo, vedel, da temu ni tako. Na voljo je nešteto belih možnosti osvetlitve – na primer, LED trakovi so lahko topli, naravni ali hladno beli.

Psihologija barvne temperature

Vsak svetlobni vir, tudi bela svetloba, oddaja značilnost, znano kot »barvna temperatura«. Razlike v barvni temperaturi, ki jo merimo v kelvinih (K), predstavljajo različne odtenke svetlobe, ki jih zaznavamo in so tesno povezani s človeško psihologijo.

Nižje temperature (2,700-3,000K) izgledajo kot “tople” barve, kot sta rumena in oranžna. Ker so to barve svetlobe med sončnim vzhodom in sončnim zahodom, se zaradi nizke barvne temperature pogosto počutimo sproščeno in zasanjano.

Višje temperature (5.000 K ali več) izgledajo kot »hladne« barve, kot sta modra in zelena. Po poldnevu se temperatura poveča. V skladu s cirkadianim ritmom našega telesa višje barvne temperature povečajo našo koncentracijo in počutimo se bolj pozorni.